Ha röviden akarjuk megfogalmazni a választ erre a felvetésre, akkor a sikeres webáruház vagy webshop titka a gyűjtő-vagy kategóriaoldalak alkalmazása. De vajon miért? És hogy kell ezt jól csinálni?

Sikeres webáruház-mit akar a vásárló?
Mindenképp fontos, hogy megtanuljunk a vásárló, vagy látogató fejével gondolkodni. És mit akar a vásárló? Minél nagyobb választékot! Vagyis legyen egy-egy termékfajtából minél több szín méret, ár stb. És azt is figyelembe kell venni, hogy a potenciális vásárlók többszáz/többezer-féleképpen keresnek a termékekre.
És mivel szinte soha nem konkrét termék nevét írják be az emberek a keresőbe, ezért nem a termék-kulcsszót kell megcélozni. (Pl: PHILIPS GC1750/20 Gőzölős vasaló, kék) Inkább az a jellemző, hogy gyűjtő kulcsszavakat írnak be a keresőbe, és onnan szűkítik tovább a találatokat. (Pl: vasaló, esetleg gőzölős vasaló)
Ha mégis egy konkrét termék nevét írják be az emberek a keresőbe (jellemzően elektronikai eszközök esetén, pl: tv, telefon, tablet, stb), akkor a Google keresőmotorja minden valószínűség szerint a gyártó oldalát fogja felhozni első helye(ke)n.
Hogyan csináld?
Épp az előzőek miatt nagyon fontos seo és eladási szempontból is, hogy ne a termékek aloldalaira koncentráljunk. Ehelyett hozzunk létre minél több gyűjtőoldalt, kategóriaoldalt vagy címkét. Ennek nincs felső határa: minél több van belőlük, annál jobb!
Egy-egy terméket tegyünk bele minél több gyűjtőoldalba. Például ha könyveket árul egy webshop, akkor egy bizonyos mű legyen benne olyan kategóriában is, ami a szerző neve alatt fut, olyanban is, ami a műfajnak lett létrehozva (pl: szakácskönyvek, regények, tanácsadó könyvek stb.), és mondjuk nyelv vagy ország szerinti kategóriában is.
Mivel a gyűjtőoldal is aloldal, ezért fontos, hogy itt is legyenek rendben az alapvető SEO-beállítások, mint a Title, a meta leírás és az aloldal címe. Hogy ezeket hogy kell csinálni, arról a SEO, keresőoptimalizálás beállítások cikkben olvashatsz.
Amikor csak lehetséges, a termék nevében legyen benne a gyűjtőkulcsszó (persze ha a terméket több kategóriába is bele tudtuk rakni, akkor csak egyet válasszunk ki és az szerepeljen a termékoldal címében).
Akár már meglévő a webáruház, akár most indul, hatalmas munka létrehozni ezt a sok kategóriát– főleg, ha több ezer termékről van szó. De ezt csak egyszer kell megcsinálni, és onnantól az új termékeket csak bele kell tenni a már meglévő gyűjtőoldalakba. (Persze a termékpaletta bővülésével utólag is szükséges lehet új kategóriákat létrehozni, de az egyszerre nem olyan sok munka.) Viszont minden tapasztalat azt mutatja, hogy óriási eredményeket lehet elérni vele a keresőben való elhelyezkedés tekintetében. És ebből adódóan az eladásokban is!
Szóval ha webáruházad van-mindenképpen próbáld ki!