A keresőoptimalizált szövegírás (SEO szövegírás) egy olyan technika, amelynek célja, hogy a weboldalakat a keresőmotorok találati listáinak élére helyezze. Ennek érdekében az írók olyan kulcsszavakat és kifejezéseket használnak, amelyekre az emberek a leggyakrabban keresnek egy weben, és relevánsak az adott weboldal témájához.
Ez a tudás annyira fontos, mint egy ház alapja. Szinte minden SEO-n belüli tevékenység ezzel kezdődik. Ennek ellenére nem egy lehetetlen feladat: bárki megtanulhatja, és mindenfajta technikai tudás nélkül is zseniális eredményeket lehet vele elérni a Google-ben.
Persze fontos, hogy a SEO szövegírást ne értékeljük túl! Sokan azt gondolják, hogy ha megtanulnak ilyen módon szöveget írni, akkor bármilyen kulcsszóra garantált az első hely. De ez nincs így, hiszen ez nem csak a kulcsszavak használatáról szól. Az is fontos, hogy az írások könnyen olvashatók és érthetőek legyenek, valamint hogy tartalmazzanak értékes gondolatokat és megoldást kínáljanak az olvasók problémáira vagy kérdéseire.
Az optimális szöveghossz is fontos szempont lehet. A hosszabb, alaposan kidolgozott cikkek általában jobb eredményeket érnek el, mint a rövidebbek. Azonban a minőségi tartalom és a releváns információk biztosítása fontosabb, mint egyszerűen csak hosszú szövegek írása. Azok a weboldalak, amelyek figyelnek a keresőoptimalizált szövegírásra, és igyekeznek értékes tartalmat kínálni, nagyobb látogatottsággal és jobb konverziós arányokkal számolhatnak.
Hogy miért?
Mert ha a Google számára megfelelő a cikkünk szövege, akkor sok más aloldalunkat is előrébb hozhatja a keresési találatok listáján. És ha a látogatók sokszor botlanak bele a mi honlapunkba, egy idő után rá is fognak kattintani, és kialakul bennük egy olyan bizalom, ami miatt végül vásárlóvá is válhatnak. Hiszen ha a blogok írása nem is hoz közvetlen eladásokat, de akár százszor annyi látogatót igen-és később a látogatókból vevők lesznek!
Mire nem alkalmas a SEO szövegírás?
Vannak olyan kulcsszavak, amikre sem a Google, sem a látogató nem szöveget akar látni. Ha például valaki konkrétan vásárolni akar, akkor nem olvasni szeretne egy blogbejegyzést. Neki termékeket kell mutatni-ilyenkor nincs olyan nagy szükség a szövegírói tudásra.
Szintén nem fog látványos eredményeket hozni egy keresőoptimalizáltan megírt szöveg olyan nehéz kulcsszavak esetén, amik a legkívánatosabbak lennének. Bár ezekre óriási a keresés, de értelemszerűen szinte minden, a témába vágó honlaptulajdonos erről szeretne írni. Így az esélyünk az előrejutásra csekély, még ha nagyon jól írjuk is meg a szöveget.
És önmagában a SEO szövegírás nem fog jó eredményeket hozni. Ahhoz az is elengedhetetlen, hogy az oldalunk bizonyos elemei jól legyenek beállítva, hogy jól legyenek megválasztva a témák, a kulcsszavak, legyen elegendő külső és belső link, stb.
A keresőoptimalizált szövegírás helyes sorrendje
Ha jól akarunk megírni egy blogbejegyzést, fontos odafigyelnünk legalább az alábbi 5 pontra:
- A kulcsszó kiválasztása-ezt végig tartsuk szem előtt, e köré írjuk a cikket
- Tartalomgyűjtés, vázlat készítése-ez segít, hogy ne kalandozzak el, ne akarjak többféle témát is belevenni
- A szöveg megírása-itt még ne törődjek a SEO-val, csak írjam meg a cikket úgy, ahogy eszembe jut
- A szöveg finomítása a keresőhöz-itt már foglalkozzak a SEO beállításokkal
- Utómunkálatok-fotók, formázás, olvashatóság, megosztás, stb..
Természetesen erről még lehetne órákat írni. Ha szeretnétek profin megtanulni a SEO szövegírást, bátran tudom ajánlani Szilágyi Balázs tanfolyamait, amiknek itt tudtok utánanézni.