Ahhoz, hogy a honlapunk, vagy inkább egy-egy aloldalunk jó eredményeket érjen el a Google keresőjében, a legfontosabb, hogy jó legyen a tartalom. Előző cikkeim már szóltak arról hogy hogyan kell jól megírni a szöveget, hogyan végezzük a kulcsszókutatást, és hasonlók. De azért fontos a SEO beállítás is, mint technikai rész.
Milyenek a jó SEO beállítások?
Kezdjük az elején. Miután a kulcsszókutatásból megtudtuk, hogy a témánkban milyen kulcsszóra keresnek rá az emberek, ezt tartsuk szem előtt az egész cikk megírása, beállítása közben.
Akár blogbejegyzésről, akár webshop esetén gyűjtőoldalról legyen szó, fontos az aloldal címe. Ebben legyen benne a kiválasztott kulcsszó, és ne legyen nagyon hosszú a cím.
Az adott kulcsszó jó, ha benne van az első bekezdésben, és az alcímek közül legalább az egyikben.
Ha már alcímek: fontos, hogy ezeket a programozási nyelvben H2-nek nevezett formában írjuk meg (akár sablonban készítjük a honlapot, akár programozói tudással). Ez is segíti ugyanis a Google keresőmotorjának a cikk azonosítását.
Ha van a cikkünkben felsorolás, azt is csináljuk lehetőleg precízen, például a WordPress sablon Lista menüpontját használva.
Figyeljünk a kulcssó-sűrűségre is. Minél többet használjuk a kulcsszót a szövegben, mert magyarul a ragozott változatot nem érti a rendszer- nem fogja túl soknak találni. Viszont az olvasónak segít megtartani a fókuszt, és ha nekem egyértelmű is, amiről írok, lehet, hogy neki nem. Ilyenkor is segíthet a kulcssszó vagy annak szinonímájának használata.
A szöveg hossza mennyire számít? Nos, alapvetően igaz az, hogy minél többet adunk az olvasónak, annál jobban szakértőnek fognak tartani minket. És nem csak az olvasók, hanem maga a Google is. De azért van olyan téma, ami nem kíván hosszú tartalmat. Ilyenkor nem fontos bő lére ereszteni a cikket, csak azért, hogy meglegyen a sokszor hangoztatott 300 szó!
Yoast SEO beállítás
Hogy mi az a Yoast SEO? Ez egy olyan bővítmény (vagy angol néven Plugin), ami például a WordPress-ben segít megállapítani, hogy a blogbejegyzésünk SEO beállításai jók-e, és plusz beállítások is elérhetők általa.
Például visszajelzést ad arról hogy hány szóból áll a megírt cikk, hányszor szerepel benne a kulcsszó, benne van-e az első bekezdésben és a H2 alcímekben, és hogy arányaiban túl sok vagy túl kevés a kulcsszó.
Arra is figyelmeztet, ha a blogbejegyzésben, és ha nincs belső link és/vagy kimenő link, ha nincs kép, és ha ezt a kulcsszót már használtam máskor.
De a Yoast SEO nemcsak erre jó! Például be lehet állítani rajta az aloldal Title-jét. Ez az a cím, ami nem a cikk címe, hanem az a kis fül, ami a megnyitott ablaknál megjelenik. Ez minden aloldalnál egyedi legyen, és a kulcsszó ragozatlanul, lehetőleg az elején legyen benne.
Ezenkívül a Yoast SEO-ban meg lehet írni a Meta-leírást. Ez az a szöveg, ami csak akkor jelenik meg, amikor a kereső feldobja a találatokat, és láthatunk 1-2 mondatot a tartalomról. Ezt érdemes úgy megírni, mint egy reklámszöveget, hogy a látogató szívesen kattintson a cikkemre, mert kíváncsivá tettem.
Ezeket persze az előzőeket nem csak megírni van lehetőség a Yoast SEO-ban, hanem segít abban is, hogy megfelelő-e, amit írtunk, és például elég hosszú-e (vagy hogy már túl hosszú).
Szóval, nem a technikai dolgok a legfontosabbak abban, hogy a látogatók és a Google jónak értékelje a honlapunkat. Mégis a SEO beállítás is nagyon sokat lendíthet azon, hogy hol helyezkedünk majd el a keresési találatok listáján.
Admiring the dedication you put into your site and detailed information you present.
It’s great to come across a blog every once in a while that isn’t the same out of date
rehashed information. Wonderful read! I’ve bookmarked your
site and I’m adding your RSS feeds to my Google account.