Természetesen a képpel ellentétben a keresőoptimalizálás tippek, trükkök nem olyanok, mint a bűvésztrükkök. És a SEO-ban a technika, a beállítások nem minden. De azért nagyon fontos odafigyelni néhány dologra ezen a téren is.
Persze itt nem olyan tippekről lesz szó, ami valami zsiványság– hisz a Google folyamatos algoritmusfrissítései éppen ezek kiszűrésére hívatottak. De van néhány olyan legális lehetőség, aminek segítségével még előrébb kerülhetsz a Google találati listáján! Nézzünk ezek közül néhányat.
Keresőoptimalizálás tippek-mik lehetnek?
1.) Kulcsszavak: főleg eleinte, induló honlapnál érdemes alkalmazni azt a módszert, hogy minél kisebb keresésű kulcsszavakra hozok létre tartalmat. De hát arra alig néz rá valaki!- gondolhatod. És igazad van. De mivel a konkurencia sem igazán szereti ezeket a témákat megcélozni tartalommal, ezért elég hamar esélyem van előrekerülni ezekre. Hogy ez miért jó? Mert a Google ezt észleli, és úgy fogja gondolni, hogy az én honlapom jó a nagyobb keresésű kulcsszavak esetében is. Ezért elkezdi azokat az aloldalaimat is előrébb sorolni. Jó nem?
2.) A honlap témája: egy létfontosságú, alap dolog, hogy egyértelműen, (szinte) első ránézésre legyen megállapítható az, hogy miről szól a honlapom. Még egy nem túl igényesen kinéző honlap is jobban fog tetszeni a Google keresőmotorjának, ha konkrétan meghatározható a témája, mint egy akármennyire csili-vili weboldal, meghatározhatatlan témával!
3.)Szövegírás: érdemes egy témakörben minél több cikket írni, még ha az viszonylag szűk téma is. Egyrészt a Google ezt úgy fogja értékelni, hogy szakértője vagyok a témának. Másrészt, még ha van is olyan aloldal a témában, amit nem kulcsszóra írok meg, az lehet támogató aloldal azáltal, hogy elhelyezek benne linkeket jó sok másik aloldalamra. Ha szeretnél többet tudni arról, milyen a jó SEO szövegírás, olvasd el ezt a cikket.
4.) Kategorizálás: különösen webáruháznál lényeges, hogy a termékek kategória-vagy gyűjtőoldalakba legyenek összegyűjtve. Miért fontos ez? Mert sokkal áttekinthetőbbé teszi a weboldalt úgy a látogató, mint a Google számára. Ráadásul az esetek nagy többségében a webshopoknál nem a termékek lesznek a kulcsszavaink, hanem a gyűjtőoldalak, ezeket kell megcélozni– így fognak ránk találni.
5.) Város kulcsszavak: teljesen mindegy, hogy mely városokban vagy jelen a termékeddel, szolgáltatásoddal, vagy csak online. Ha a cikk címébe és a tartalomba beilleszted például a fővárost és mondjuk a (nagyobb) megyeszékhelyeket, nagyon előre tudsz kerülni a találati listán. Persze ilyenkor a cikkbe bele kell írni, hogy te nem vagy jelen az adott városban, de ez mindegy is, mert csomagszállítással/online minden a rendelkezésére állhat a látogatónak.
6.) Személyes honlap: alapból is jó, ha van egy olyan weboldal, ahol rólunk tudhat meg fontos információkat a látogató. (És ehhez nem is kell sok tartalom.) Ezen kívül egy ilyen honlap arra is nagyon hasznos, hogy a saját fontos weboldalainkat innen jól tudjuk linkelni! Valamint érdemes egy olyan weboldalt is létrehozni, ahol csak a honlapjaim vannak felsorolva (természetesen link formában). Ez is remek linképítési lehetőség!
7.) Közösségi média: mindenképpen hasznos, ha annyi közösségi média felületen jelen vagyunk (cégként), amennyin csak lehetséges. Ez azért is nagyon fontos, hogy a honlapjaink innen is sok linket kaphassanak. De az is jó módszer lehet, ha egy megosztó tartalmat posztolok rajta, mert az nagyon sok kommentet, megosztást, stb. hozhat- és a Google szemében ez is értékesebbé teszi a szóban forgó honlapot.
8.) Google Trends: jó módszer lehet utánanézni ezen a weboldalon, hogy az én honlapom témájában mikre kerestek rá az emberek az elmúlt 4 órában- 30 napban. Ebből látjuk, mi most a trend, a felkapott, és ha van ilyen tartalmam, akkor érdemes ezt megosztani a közösségi médiában. Ha nincs, akkor pedig megírni és utána kitenni.
9.) Évszámos kulcsszavak: ez hasonlóan működik, mint az 5. pontban említett város kulcsszavak, de csak olyan esetekben érdemes alkalmazni, amire tényleg van évszámos keresés (pl: adózás, bérkalkulátor, stb.).
Némelyik felsorolt dolog furcsának tűnhet, de ezek mind olyan keresőoptimalizálás tippek, amikkel nagyon jó eredményeket lehet elérni a Google-ben.